اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

هفته چهارم لیگ برتر| پرسپولیس مقابل زرد طلایی در یک روز خاص/ نبرد فینال گونه سپاهان با حضور فغانی

چهار مسابقه پایانی هفته چهارم لیگ برتر فوتبال روز چهارشنبه برگزار می‌شود و در یکی از مهمترین بازی ها پرسپولیس میزبان صنعت نفت است،

هفته چهارم لیگ برتر| پرسپولیس مقابل زرد طلایی در یک روز خاص/ نبرد فینال گونه سپاهان با حضور فغانی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، روز دوم از هفته چهارم لیگ برتر چهارشنبه برگزار می شود.

نگاهی به این چهار مسابقه می اندازیم؛

پرسپولیس - صنعت نفت آبادان؛  بازی با زرد طلایی در یک روز خاص

تقابل این دو تیم قدیمی و ریشه‌دار می‌تواند جذاب‌ و زیبا شود. هرچند نفت ابادان از سال 1398 تا1400 پنج مرتبه با پرسپولیس بازی کرده که بهترین نتیجه‌اش یک مساوی بدون گل  بوده و بقیه را پرسپولیس برده است اما فردا روز دیگری خواهد بود روزی که سرخپوشان مقابل تماشاگران خانم و آقا به میدان می‌روند و قطعا حضور این هواداران انگیزه‌ای دو چندان به شاگردان گل‌محمدی خواهد داد.

پرسپولیس هفته گذشته اولین بردش را مقابل آلومینیوم اراک به دست آورد. عبور از گربه سیاه آن هم خارج از خانه بردی دلچسب برای هواداران این تیم بود تا سرخپوشان به جمع مدعیان برگردند. با این حال این تیم هنوز با تیم ایده آل هواداران فاصله دارد. اولین و تنها گل این فصل پرسپولیس را یک هافبک به نام میلاد سرلک  زد  و هنوز مهاجمان سرخ نتوانسته‌اند قفل دروازه حریفان را باز کنند. لوکادیا هفته گذشته نمایشی مطلوب نداشت و بدنش هم با یک مهاجم ششدانگ و گلزن فاصله دارد و احتمال دارد فردا از ترکیب اصلی فعلا کنار گذاشته شود. 

صنعت نفت هم با رضا پرکاس مربی که افکار فوتبالی‌اش هنوز به طور کامل شناخته شده نیست نتایج خوبی گرفته ، 4 امتیاز از سه بازی برای تیمی با بضاعت نفت مطلوب محسوب می شود. قطعا اگر نفت بتواند یکی از بزرگترین مدعیان قهرمانی لیگ را در آزادی متوقف کند دست به کار بزرگی زده است. طالب ریکانی کاپیتان تیم نفت سه بازی اول فصل را به دلیل مصدومیت از دست داد اما احتمالا مقابل پرسپولیس در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت و شوت‌های او می‌تواند چالش بزرگی برای بیرانوند دروازه بان پرسپولیس محسوب شود. حسن بیت سعید مهاجم این تیم به دلیل مصدومیت اما احتمالا مقابل پرسپولیس غایب خواهد بود. 

تراکتور - هوادار؛ بازگشت تراکتور به مسیر موفقیت؟ دوئل با الهامی

در سه هفته اول لیگ برتر تراکتور بردی به دست نیاورده و فقط یک امتیاز از ذوب آهن گرفته،  قطعا این نتایج دلخواه هواداران پرشور تراکتور نیست و قربان بردیف که تیم خوب و تهاجمی ساخته می داند در فوتبال نتیجه مهم‌ترین اصل است و شاید روند بردهای این تیم از فردا شروع شود آن هم مقابل تیمی که ساکت الهامی هدایتش را برعهده دارد.

الهامی با تراکتور قهرمان جام حذفی شد و در فینال استقلال را شکست داد بنابراین در تبریز مربی شناخته شده‌ای است و به خوبی هم به شرایط تیم تراکتور آگاه است. قربان بردیف اگر در این دیدار خانگی پیروز شود می تواند تراکتور را به مسیر موفقیت لیگ برگرداند. در نبرد دو تیم در فصل گذشته هر تیم یکبار برنده شده است. 

تراکتور  هفته قبل در اهواز با وجود ارایه یک بازی زیبا و تماشاگر پسند اما در دقایق پایانی یک گل خورد و سه امتیاز را از دست داد ولی شیوه بازی تراکتور نویدبخش تیمی تهاجمی و منسجم را می داد. هوادار هم در خانه مقابل نفت ابادان شکست خورد. 

سپاهان - فولاد؛ به جذابیت یک فینال با حضور فغانی

سپاهان بعد از دو برد متوالی مقابل گل ‌گهرسیرجان با بدشانسی و البته گل  به خودی برد را با مساوی عوض کرد ولی همچنان با 7 امتیاز صدرنشین لیگ است اما فولاد خوزستان هم در یک مسابقه دیدنی و مهیج 3 بر 2 از سدتراکتور گذشت تا اولین برد فصل را دشت کند. این بازی قطعا یکی از جذاب‌ترین و حساس‌ترین مسابقات هفته خواهد بود جایی که جمعی از بهترین بازیکنان فوتبال کشورمان و همچنین دو مربی با کلاس مربیگری متفاوت حضور دارند. مورایس با تجربه و جواد نکونام مربی جوان و کاربلد و با انگیزه. 

چهره ویژه دیگر این مسابقه علیرضا فغانی است یکی از بهترین داوران فوتبال جهان که دوباره به لیگ برتر بازگشته است. فصل گذشته سپاهان در اصفهان 2 بر یک فولاد را برد اما در بازی برگشت در اهواز با نتیجه باورنکردنی 3 بر صفر شکست خورد تا همه از سپاهان محرم نویدکیا نا امید شوند. آن بازی 8 خرداد ماه امسال برگزار شدو حالا سه ماه بعد از آن مسابقه باید دید سپاهان با مورایس می‌تواند انتقام آن باخت را بگیرد یا این فولاد است که زیرکانه در اصفهان امتیاز خواهد گرفت.

این مسابقه به دلیل قارچ چمن ورزشگاه نقش جهان در ورزشگاه فولادشهر ورزشگاه خانگی ذوب آهن برگزار می شود. فولاد با پنالتی تراکتور را برد پنالتی‌ که برخی آن را مشکوک خواندند.  این بازی به اندازه یک فینال جذابیت و حساسیت دارد. 

مس رفسنجان - آلومینیوم اراک

مس رفسنجان با وجود بازی‌های با کیفیتی که ارایه می‌دهد هنوز نتوانسته پیروز شود و سه مساوی حاصل تلاش‌های محمد ربیعی و تیمش در لیگ برتر بیست و دوم بوده اما آلومینیوم اراک یک برد و دو شکست در کارنامه اش دارد.

مسی ها برای بازگشت به لیگ برتر نیازمند برد و سه امتیاز هستند و آلومینیوم اراک هم تیم پرمهره  و ثروتمندی است که برای موفقیت هیچ چیز کم ندارد و هفته گذشته هم پرسپولیس را خیلی تحت فشار گذاشت اما در گلزنی ناکام بود. فصل گذشته آلومینیوم نتونست مس را ببرد و یک مساوی و یک باخت در کارنامه‌اش ثبت شد.باید دید مس در خانه‌اش اولین برد را دشت می کند یا نه؟

برنامه مسابقات هفته چهارم لیگ برتر:

*هفته چهارم؛ روز مبارزه با تروریسم -کشور ایران بزرگترین قربانی ترور در جهان
سه شنبه ۸ شهریور
پیکان  تهران - نساجی مازندران– ساعت  ۱۹- ورزشگاه   پاس قوامین تهران
ملوان انزلی  - ذوب آهن اصفهان– ساعت  ۱۹- ورزشگاه   تختی انزلی
مس کرمان - گل گهرسیرجان – ساعت  ۱۹:۳۰- ورزشگاه   شهید باهنر کرمان
نفت مسجد سلیمان - استقلال – ساعت  ۲۰:۳۰- ورزشگاه   شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان
چهارشنبه ۹ شهریور
تراکتورتبریز  - هوادار تهران – ساعت  ۱۸:۳۰- ورزشگاه   شهید سردار سلیمانی تبریز
پرسپولیس – صنعت نفت آبادان – ساعت  18:۳۰- ورزشگاه   آزادی تهران
مس رفسنجان – آلومینیوم اراک– ساعت  ۱۹:۳۰- ورزشگاه   شهدای مس رفسنجان
فولاد مبارکه سپاهان - فولادخوزستان– ساعت  19- ورزشگاه   نقش جهان اصفهان

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول